Munkaerő mobilitás - Sebők Marianna Munkaerő mobilitás - Sebők Marianna
Menü
Menü
  • Menü
  • Főoldal
  • Kutatásaim
    • Munkaerő-piaci mobilitás
    • Egyéb kutatásaim
    • Publikációk
  • Ajánló
    • Könyvek és Tanulmányok
    • Konferenciák és Előadások
    • Szakmai oldalak
  • Humánerőforrás
    • HR és mobilitás
    • HR és szervezetfejlesztés
    • HR trendek
    • Tanácsadás és coaching
  • Kapcsolat
  • English

HR Trendek 2017-2018

Mint minden szakterületnek, így a HR-nek is vannak aktuális trendjei, melyet a munkaerő-piac irányit. Ezen trendek fontosságát tanácsadók, HR szakemberek vagy kutatók eltérő módon látják. A saját felfogásom szerint két fontos elemet emelek ki a teljesség igénye nélkül:

Munkavállalói élmény (Employee experience) megteremtésének célja az elköteleződési szint magasan tartása. A munkaadók legszélesebb értelmezése szerint az álláshirdetéstől (első kapcsolatfelvételtől) a munkavállaló kilépéséig tart.

Két tévhitre szeretném felhívni a figyelmet:

  • az egyik, amikor a vezetők többsége tévesen közelíti meg ezt a kérdést, mert azt hiszi, hogy a ping-pong asztal, vagy a babzsák és a konditerem, vagy ingyenes kávé önmagában elég, hogy élménnyé tegyük a munkát
  • a másik, amikor sztenderdeket kezdenek alkalmazni, nem figyelembe véve a saját szervezeti kultúrájukat, és nem bevonva a saját munkavállalóik igényeit.

Munkaerőhiány

A vállalatok vezetői, HR munkatársai egyre nehezedő problémaként élik meg a szakemberhiányt. Bárhol járunk az országban és bármely iparágban beszélgettünk a vezetőkkel mindenhol elhangzanak azok a mondatok, melyek a munkaerőhiány által okozott nehézségekre utaltak. Számos tényezőre vezethető vissza a munkaerőhiány, melyek között néhány jelenség tekintélyes befolyással bír, mint pl.:

  • nemcsak kontinensünkre, hanem hazánkra is jellemző az öregedő korfa;
  • egyre növekszik a munkavállalók külföldi munkavállalási kedve;
  • a képzési struktúrák még mindig nem tudják lekövetni a valós vállalkozói igényeket;
  • a belföldi munkavállalói mobilitás továbbra is alacsony hajlandóságot mutat a szükséges, valós igényekhez képes.

A vállalkozások vezetői eltérő módszerekkel kezelik a felmerülő munkaerő hiányukat, a problémáik mértéken függvényében, mint pl.:

  • HR eszköztárának minél szélesebb alkalmazása pl. Employer brandingre nagyobb hangsúlyt fektetnek, kiemelt figyelmet fordítanak a wellbeing-re (a dolgozói jóllétre), bevezetik a család-barát munkahelyet és kihasználják a Cafeteria rendszer kereteit stb.;
  • külföldi munkaerő toborzás a szomszédos országokból;
  • atipikus foglalkoztatási formák egyre szélesebb spektrumú alkalmazása.

© 2017 Sebők Marianna Ph.D. - munkaeromobilitas.hu · Impresszum · Adatvédelmi nyilatkozat

Kreatív website